søndag 22. februar 2009

garnbutikk jakt

Jeg skal begynne på et nytt stor prosjekt. Selfølgelig på Engelsk. Egentlig ikke noe problem. Men så var det garn da. Fant til slutt ut at de hadde noe tilsvarende i en butikk på Os og en i Rosendal. Da skulle det ikke være noe problem. Lørdagen tok vi turen til Rosendal ( 15 min )Fikk forklart at det skulle være en butikk i en løe. Det var bare til å kjøre mot kirken. Vi prøvde det, da vi var kommet til kirken fant vi ikke noe skilt, men forsatte bare oppover fjellet. Da vi var kommet langt opp, fant vi en plass vi kunne snu på. Men da fikk vi se et skilt litt lengre fremme. Der sto det Porselensbua, der var det. Inne på et tun lå et bolighus og 2 løer. Den ene var innredet til butikk. Hobbyting, men mest strikke ting. Har aldri sett en butikk med større utvalg av garn og div. utstyr. (Jeg har sett mange butikker.) Det var en kjempe hyggelig dame. Hun fortalte om åpningstider. Men de var bare veiledene. Det var bare til å banke på hos henne, eller ringe henne. Når alt kom til alt så hadde jeg glemt oppskriften og hva garnet het. Så neste helg blir det et nytt besøk. Og da skal jeg ha god tid. Men litt penger klarte jeg å bruke. Kjøpte meg tre strikkepinner og garn og oppskrift på noe påske kurver. Kommer bilde senere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar