søndag 3. januar 2010

52 par sokker 2010



Par nr 3


Dette er første gang jeg strikker tå opp sokker. Synest oppskriftene ser så vanskelig ut.Men så fant jeg en forklaring på Livs Blogg om hvordan sokkene skulle strikkes. Det var ikke noe vanskelig. Tå og hel strikkes helt lik, høres rart ut. Det blir garantert flere sokker strikket på denne måten.
På bilde ser du tåen ferdig strikket



Mønsteret er fra Boken Knitting the Perfect pair.
Labbene heter Textured stripe socks.
Jeg har strikket de i Smart.
Begynte på de i går og er nå ferdig etter å ha festet ca 100 tråder. Veldig gøy å strikke. Så nå har jeg fått meg to par nye sokker i år.
Jeg har meldt meg på sokke Along på HB der jeg skal strikke 52 par i år. Så viss det er noen venner eller bekjente som trenger sokker må dere bare gi beskjed.

2 kommentarer:

  1. Jeg vil sikkert ønske meg et par ja :) Skal jeg finne noen jeg vil ha og kjøpe garn?

    SvarSlett
  2. ja det er bare til å kjøpe.
    Det er jo begrenset hvor mye vi trenger

    SvarSlett