torsdag 20. januar 2011

Strikket votter til Bård i Dale Falk. Ble litt garn igjen . Så da ville han gjerne ha en lue også. Måtte kjøpe 50 gr svart til. Da har jeg brukt 250 gr Falk tilsammen på lue og votter.


Jeg shadde et par lignene pulsvarmere, som jeg klarte å miste da jeg var på tur. De var så deilige, så jeg kjøpte meg 50 gr med Dale Alpakke. Og strikket de etter hode, ikke noe mønster.
Utrolig deilige. Vil ikke ta de av når jeg kommer inn.Blir nesten litt avhengi.

Sto opp i dag og lurte på hva jeg skulle begynne med.Først måtte jeg på nett for å finne frem Alfabetet i broderi. Skal på husfliden å ha barnegruppen. I dag skal vi sy geriljabroderi. Først må barna tenke ut en setning eller ord de vil sy, så må de tegne det opp på rutepapir. Så kan de begynne å sy. Håper de vil synest det er gøy.

GERILJABRODERISTENES NI BUD


1. Du skal brodere sannheten om deg og dine venner
2. Du skal overskjære broderiets hang til nusselighetens og religionens klamme røtter
3. Man kan aldri brodere en sinnstilstand nedrig nok
4. Du skal aldri såre din neste med mindre enn fem sting
5. Du skal elske og forakte broderitradisjonen, men hate og beundre
   den huslige fliden
6. Du skal aldri kopiere andres broderier, eller brodere prefabrikerte kit
7. Unngå aldri å utbrodere skandaler
8. Du skal aldri angre
9. Du skal sorgløst kunne brenne ditt broderi, men gladelig ta vare på rammen






Jeg hadde masse tykt ullgarn liggende. Fant ut at jeg kunne nøste det opp, og finne på noe med det garnet.
Lurer på om det går å strikke tykke sokker av. Kansje jeg skal prøve. Må tenke litt på det.

5 kommentarer:

  1. Flott hue i flotte fargar. Veldig fint mønster det der. Eg har strikka ei slik hue til mannen min og. Nydelege vottar i innlegget under.

    SvarSlett
  2. Likte hua kjempegodt!
    Og 'dei 9 bud' var morosame å få med seg - eg har ikkje sett dei før ;o)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin lue og nydelige pulsvarmere. Det er absolutt mulig å bli avhengig av å bruke det, er jo så deilig å ha på :)

    Håper de koser seg med geriljabroderi, det virker artig! Kanskje vi får se noen etterhvert?

    Torsdagsklem fra meg :)

    SvarSlett
  4. Her var det mye fint. Kjempefin lue og pulsvarmere.

    SvarSlett
  5. Herlige pulsvanter og lue :O)

    SvarSlett