fredag 4. mars 2011

Brystduk nr2

I går var jeg på kurs kveld nr 2. Da skulle de som ville, lære ny teknikk. Noen bare forsatte med den som vi begynte på forige gang.
Jeg var helt klar for å prøve. Første omgang var ganske grei.Men så skulle jeg snu. Det var ikke lett. Birgitta satt med meg, forklarte , tegnet  og viste. Klarte ikke å få det til. Så dum kan jeg jo ikke være tenkte jeg. Var ingen så hadde kommet så langt. Men ettervært så de skulle prøve på det samme, hadde alle problemer. Etter å ha prøvd å feilet i en time. Ga jeg opp. Fant ut at når jeg kom hjem , kunne jeg sette meg ned i fred og ro. Prøve trinn for trinn.
 Det var flere som hadde med seg gamle brystduker, så vi fikk se på. Fikk kopi av det ene mønsteret. Skal perle det når jeg blir ferdig med denne.


 Når jeg kom hjem å fikk prøvd meg. Fikk jeg det til. Må sitte med oppskriften på hver snuing.


Her ser du forskjell på de to teknikkene.


Den som jeg nå har begynt på , tar veldig mye lengre tid å lage. Men jeg synes den type mønster er det fineste.

2 kommentarer:

  1. Så flotte brystduker du lager, nå fikk jeg enda mer lyst til å melde meg på kurs (som desverre er for sent for denne gang, men kanskje neste år?).

    SvarSlett
  2. Kjempeflott :-)
    det kunne jeg tenkte med å lære :-)

    SvarSlett