mandag 30. mai 2011

Helgtur med sneglehuset.

Jeg og Bård fant ut at vi hadde lyst på en liten tur med sneglehuset. Kasandra skulle være i Bergen hele helgen , hos Kristinn.
Torsdag kveld pakket vi vognen klar. Jeg ble med Bård fredag morgen. Hadde meg en liten bytur og Kaffe besøk, mens Bård var på arbeid.
Kl. tre satte vi kursen mot det ukjendte.

Gullfjellet ble målet våres.

Vi campet like ved en flott foss. Nydelig plass.
Været var ikke helt med oss. Bra fredagen, men lørdagen tror jeg ikke det var opplett i det hele tatt. Men vi koste oss, det gjorde hundene også.





 Håndarbeid har jeg alltid med meg. Denne gang var det perler.
Strikketøyet ble liggende i vesken, helt til bilturen hjem.

Innover i dalen.

Fredagen da jeg var på bytur, kjøpte jeg meg perlevev. Hadde en plan om å perle Tysnesfest armbånd.
Ble litt trasking rundt fra butikk til butikk før jeg fant en slik vev. Neste var å finne rette farger på perlene.

Ikke så lett å se fargen. Denne ble litt for stor, og med litt små feil.

Fant ut at jeg heller skulle bruke perlene jeg hadde fra før. En str.mindre og mere riktig farge.
Jeg må få kjøpt lås til armbåndene. Gikk veldig fort å lage.

 Denne bringeduken var jeg begynte på, men perlet den ferdig på lørdag. Helt feile farger på bilde.


 Lørdag begynte jeg på denne, ferdig nå på morgenkvisten. I går bestilte jeg perler, venter også på en forsendelse. Nå er det bare til å sette meg ned for å finne mønster og farger til neste. Bra jeg har en lang sommer. Det skal bli mye monteringsarbeid. Dette er den 11 bringeduken.+ Thea sin bringeduk og belte, som er montert

1 kommentar:

  1. ble en kjempe fin tur dette
    Hilsen
    Reisefølget

    SvarSlett