mandag 15. oktober 2012

Høstferie på Enes.

Jeg, Kasandra og hundene kom inn på Enes fredag ettermiddag. Vi skulle bli til neste Lørdag. Var meldt bra vær. 
 
 
Ble veldig overrasket da jeg så hvor fint bedene sto. Nesten alt var i full blomst ennå.
Til og med chili og tomater sto flott. Men de plukket jeg.
 
 
 
 
Søndag kom Amalie på besøk. Her sitter de så ivrige og strikker. Kasandra strikker pulsvarmer Amalie pannebånd. Det er ikke noe tull, det er med fletter på. Mandag kom Marianne og ble til Onsdag. Det ble to sene netter. Dere kan jo tro hva vi gjorde. SPILTE KORT (jolly). Den ene natten sto vi ute i 20 min og så på Nordlys, flott var det.
Torsdag kom Siv inn, det var og veldig koselig. Hadde oss en tur til Odda og Rosendal. Da ble det garn på Kasandra. Hun fikk kjøpt garn til sin første genser . Kjempe flink er hun strikker og strikker. Bilde kommer når hun er ferdig.

 
 Her er vi på tur, ikke lett å få to hunder med på bilde samtidig.
 

 
Jeg fikk strikket litt også. To Dorthe gensere ble det. Hadde lovet meg selv at jeg ikke skulle strikke de. Pga at de er så kjedelige. Men men, slik er det når noen spør om jeg kan strikke for de. Blir nokk en til. Disse er strikket i Sandnes mini alpakka og sandnes silk mohair.


 
 
Litt små strikk ble det . Lue str. 6-12mnd. Det var for en bekjent på Tysnes.
 

 Søndag var det bursdag selskap for Hedda og Lukas. Silje hadde bakt kake. Fikk servert lapskaus og masse deilige kaker. Veldig koselig.

Thea hjelper Lucas å åpne pakker
 
 
 
Jeg strikket baggy lue til Hedda, mitt egent mønster(oppskrift lengre nede i bloggen) den ble kanskje litt stor. Men mottaker ble fornøyd.
Laget en liten versjon til Thea, men har desverre ikke bilde.
 
 
Rebekka strikker sin første genser, dorthe genser til Thea. Tenk at jeg har fått to jenter som liker og er så flink å strikke.
 
Kom ikke lengre på disse sokkene til Thea, men de blir nokk ferdig i dag.
Føler jeg har hatt en produktiv høst ferie. 2 gensere, 3 luer og 1 labb.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar