fredag 7. februar 2014

Knekkebrød oppskrift
 Oppskriften gir 2 brett:


3 dl solsikkekjerner
2dl havregryn
1dl dl linfrø
1 dl sesamfrø
3 dl kruskakli
 2 dl  dl gresskarkjerner
1 ts salt
ca 7 dl vann
Blandingen skal ikke være flytene
La det svelle i 15 min.
Smør det tynt utover et bake brett.
så strør jeg over med salte solsikkekjerner og gresskarkjerner. Trykk de lett ned .
Stek knekkebrødene i 20 minutter på 170 grader. Ta de deretter ut av ovnen og rut opp i passelige biter med f.eks et pizzahjul.
- Stek videre på 170 grader i 30 minutter. Pass på at de ikke blir brent. Etter dette skrur dere ned temperaturen til 100 grader og steker knekkebrødene i nærmere en time. Det vil gå raskere hvis du steker knekkebrøene med onvsdøra på gløtt. jeg liker de godt stekt nesten brent. viss de er ikke helt tørre i midten. tar du de av bakepapiret og snur de og ligger de på rist en liten stund til i ovnen.

Det  som er veldig greit med denne oppskriften er at viss jeg er tom for noe blir det bare litt mere av noe annet.
HUSK må ikke oppbevares i plast pose, jeg har de i papirposer

 

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar