onsdag 18. mai 2011

17 Mai i Bergen

17 Mai pleier vi å feire i Bergen. Bestiller koldtbord på et hotel. Noen ganger med venner og noen ganger har det vært med fam.
I år ringte jeg til Åse på Askøy , og lurte på om vi alle skulle samles der. Så kunne vi ta med spekemat og rømmegrøt. Alle synest det var en god idee. Desverre manglet Eivind, han måtte på jobb. Janicke med fam. hadde andre planer, med venner. Men vi klarte nå å bli 13 stk.

Denne barne bunaden hadde jeg i skapet. Litt usikker om den er fra Silje eller Janicke.Jeg perlet bryststykke og belte. Synest det ble litt søtt.
Forklet manglet, så det tilbød Caroline seg å sy.
Ble veldig fornøyd med resultatet.
Hun ble så flott i den.


 Vi tok fergen fra Våge kl. 08.10 kjørte til Bergen å så posisjonen. Der traff vi også min far som sto litt med oss. Vi var heldig med været. Det var opplett helt til vi skulle gå til bilen.




 Thea og Lukas(tremening) Tante Åse har strikket bunaden hans.

 

 Helt vanlig bilde av de to kusinene.


 Her er kusiner , fettre og tremeninger.


 Tante har dekket bordet.


Så må vi ha lit mat i kroppene.
Etter en liten vil. Bringer turen oss videre til Tivoli. Alle utenom tante var med. Både store og små koste seg der. Litt regn og haglebyer ble det utover dagen.
Men vi alle koste oss.
Nå er det 1 år til neste pussing og stryking. Heldigvis.

1 kommentar:

  1. Så koselige bilder! Bunaden har vært min, det kan jeg huske :)
    Den var nydelig på Thea!

    SvarSlett